2010-11-10
 19:48:01

Köldallergi någon?

Har nog haft det varje vinter men jag har inte brytt mig om att kolla upp för det har ju försvunnit efter nån timme. Men tidigare idag så jag hur svullen min hand va. Det ter sig precis som nässelutslag som jag haft efter en allergireaktion från pencillin, Nu är det inte alls lika illa men känslan är den samma, svullen och det kliar.


Bild tagen från huden.nu och visar nässelutslag
bild nässelutslag





Annars så har och kommer veckan att bestå av plugg inför tentan på fredag. Idag hade vi en liten kurs i textillära som var väldigt intressant, inte visste jag att förutom Bomull som är en ren olägenhet för miljön, andra fibrer framställs från olja, jordgas mm. Vad ska man ha? Ull verkar vara det mest miljövänligaste...

Nu är det min hemgjorda rischoklad och 2 1/2 men som gäller.





Allmänt / 1 kommentarer


Anonym

Precis samma sak händer mig varje vinter. Men jag tror det beror på temperaturskillnaden. Det fungerar alltid bättre när jag klär mig varmt innan jag går ut, och har smörat in händerna i fet kräm och vantar på det. Om inte annat brukar mina fötter bli helt "nässliga", men det brukar vara när jag varit ute och kommer in i värmen. Skitkonstigt verkligen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: