2010-11-02
 17:27:40

Sjuk, butikspan och lussebullar

Nu har förkylningen tagit tag i mig, har inte rikigt tid nu med grupparbete och allt.

Jag tog mig iallafall till stan idag för lite handledning, där vi berättar hur arbetet går. Vi fick även en karta över ett område kring cafét där vi hade handledning med butiker som skulle vara intressanta att utvärdera. Vi skulle se hur atomsfären var, hur personalen var samt massa annat.

Vi var bland annat på:

Beyond retro ( nyprod och second hand på södermalm)

En atmosfär och inredning som passar väl in på sortiment och vad de vill utstråla. De lyckas att få en att tro att det är billigt men när det kanske inte alltid är så billigt som man förväntar sig. Personalen var tyvärr inte så serviceinriktade, de hälsade inte och man fick ropa flera gånger när man ville betala trots att en ur personalen stod 2 meter ifrån.

Bild från Beyond Retro Drottningg.



Herr Judith ( en secondhand butik)

De fick verkligen till känslan att gå in i en butik från 20-talet. Dofter, inredning andades 20-tal. Hade inte mycket alls att anmärka förutom att kanske 75% av varorna var så högt upp att inte ens lååånga killar skulle nå. Som kund vill man själv klämma och känna.


Hittade ingen bild ifrån butiken vi var på men nedan förmedlas känslan från en mässa.





Nitty Gritty

En butik med "High-Class" märken som Ralph Lauren mm. De fick till atmosfären klockrent, man kände på en gång att detta är en butik med klass. Dock förstår jag inte om det är ett medvetet val att lägga en frisörsalong i samma lokal?




Vi var även på en seconhandbutik som heter Brandstationen där de säljer gamla vintage möbler, lampor ja allt möjligt, kändes dock som ett hopkok och inte ett uttänkt koncept. Hittade ingen bild

Nu håller jag faktiskt på att baka lussebullar!!! så nu ska de in i ugnen så jag kan få smaka snart!!



Allmänt / 0 kommentarer



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: