2010-10-18
 17:33:09

18 Oktober, Say it in English

Jaha så var det måndag igen, vad helgen går fort. Vad som står på schemat denna vecka är Slutpresentation i Affärsengelska alltså på engelska...det bävar jag för för min läsförståelse är det inget fel på utan det är uttalet som jag går bet på. Jag säger ju saker som låter bra på svenska men kanske inte är så ok på engelska, typiska saker jag skulle kunna säga men som jag som tur är inte har sagt men som personer i min närhet har råkat säga:

En killkompis och hans sällskap (engelskspråkiga) var på restaurang, varpå killkompisen råkade rapa efter maten
- Excuse me I raped (våldtog)


En kompis vars far var i England på semester och även här på en restaurang, han var så imponerad av maten att han kallade på servistrisen för att berömma kocken
- Tell the kock ( snopp på engelska) the food was good


En avdelningschef på mitt arbete hade besök av några höjdare från USA och skulle ge en rundvisning när de går förbi rummet där Facket har sin bas
- And here is the Fack (knull)


Annars är det starta eget mässa i Älvsjö imorgon som ska bli intressant att gå på, tänkte besöka Franschise-montern för att få se vilka företag som bedriver sån verksamhet.


Ha en bra måndag


Allmänt / 1 kommentarer


simone

sv: Ja precis geronimo, min kompis var fotograf där men slutade för några månader sedan .. massa strul, lite bluffföretag tyvärr, knepigt att du inte fått dina saker! Men jag var där och fotade lite med honom - Jens hette han, kort blondt hår.. kanske var han som fotade dig? :)



PUBLICERAT: 2010-10-18, 17:43:19 | URL: http://fattybom.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: