2010-10-19
 19:37:06

Boken om OKEJ

Jag är född 1980, vilket är i mitt tycke ett helt underbart årtionde, man var tvungen att prata med personer...Alltså antingen ringa hem till personen eller gå över, man var tuvungen att bestämma plats och tid då mobiler inte existerade, ingen dator fanns så man var ute och lekte hela tiden, som bäst kunde man ha roligt med att spela in sig själv på band, eller titta på VHS...

Därför är detta boksläpp så jäkla roligt, vilken nostaligtripp man får, om man jämnför Okej på 80-talet mot idag ( finns tidningen kvar?) så var idealet annorlunda, framförallt bildspråket i tidningen. Okejs maskot var en ful råtta, förresten finns det masko(t)tar nu för tiden?


Boken om OKEJ: 80-talets största poptidning



Allmänt / 2 kommentarer


Bella

sv: Tack så mycket, blev dock filmat väldigt fort haha. Japps jag läser handel & service på komvux. Så därför jag praktiserar på hemtex.. inget ställe jag hade tänkt o jobba med i framtiden, utan det e smink o kläder som gäller, men de blev så nu. Ska byta praktik nästa gång =) aha vad skoj, vart läser du den då? Ja de e skoj med praktik..vet du vad du ska välja? ha de bra



PUBLICERAT: 2010-10-19, 20:00:29 | URL: http://bellahassel.blogg.se/
Bella

aha vad skoj :D Behöver du personal när du öppnar säg till mej hah.. Kan gärna lämna denna stan o flytta till storstaden :P Lycka till du med :D



PUBLICERAT: 2010-10-19, 20:08:04 | URL: http://bellahassel.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: